October 31, 2009

Hanya Dia Tahu!

sebelum start masuk wayang masa nk tengok cita PAPADOM hari tue..

sempat lar msuk MPH carik novel.. da lama rasanya tak beli novel.. asik2 aku ulang baca cite yang sama.. nangis2 pn part yg sama jugak.. hihi.. cite pe lagik kalo bukan Lili Buat Najah..

disebabkan nk menunggu smpai pukul 10 tue lama lagik, msuk dlu MPH, cuci2 mata kot2 ada novel yang best kan.. ramai gak ek novelis baru skang yg bawah alaf21.. tapi aku jarang lar nk amik novel dari novelis2 baru.. bukan xmau support, tapi kalo baca sinopsis kat belakang tue pun tak buat aku tertarik nak baca, memang aku tak beli lar..

pusing punya pusing kat bahagian novel tue, jumpa lar novel nie..

HANYA DIA TAHU.. baca2 sinopsis kat belakang, cm menarik jer.. so pegang siap2.. pusing, belek2 novel lain plak..

aku mmg ngah carik 1 novel baru.. tajuk dia TNC.. ape TNC tue??? tungguuuuuu... nanti aku bgtau coz aku ngah nk khatam kan novel nie plak.. wpun sbnrnya da penah baca kat tmpt lain.. hihihi.. :)

okeh berbalik pada HANYA DIA TAHU nie.. cita dia not bad lar.. aku leh layan lagik..

mengisahkan tentang Ariana yang cuba untuk menjodohkan abang dia, Zaen Luthfi dengan bestfried dia, Nasuhah. Dalam pada dia asik usik2 utk jodohkan abg dia dgn Nasuhah tue, dlm diam si Zaen nie call Nasuhah.. dia call Nasuhah bukan utk ngorat2 yerk.. tapi utk bgtau yang dia tak berminat nk kenal lebih rapat dengan Nasuhah n dia suruh Nasuhah lupakan niat utk beradik iparkan Ariana..

Nasuhah yang tak tahu hujung pangkal nye, rasa telah dimalukan oleh kata2 Zaen tue.. dan dia mintak Ariana berjanji utk tak lagik sebut nama dia dpn Zaen lagik..

dalam satu majlis kat rumah Ariana, Nasuhah datang jugak atas jemputan ibu bapa Ariana.. coz sblm nie Nasuhah da tolak ajakan Ariana sbb dia tak nak terserempak dengan Zaen. Dia da cukup malu dengan kejadian yang Zaen call n marah2 dia tue.. and takdir telah mempertemukan Nasuhah dan Zaen dalam majlis nie.. sejak dari pertemuan pertama tue, Zaen da mcm org angau.. dia cuba untuk mendekati Nasuhah.. Zaen ada jugak mintak tolong pada Ariana, tapi sbb Ariana da janji dengan Nasuhah, dia wat tak tau je dgn permintaan Zaen..

kalo korang nk tau, Zaen tak tau pn org yang dia angaukan skarang nie adalah org yang sama yang dia call n marah2 dlu.. hahaha.. pelupa btul lar mamat nie..

macam2 cara yang Zaen lakukan utk mendekati Nasuhah.. dan cara yang dia gunakan pn agak melampau jugak lar.. ada satu masa dia telah malukan Nasuhah lagik skali dekat kedai bunga Nasuhah..

pertemuan semula Nasuhah dengan Rezuan, yang merupakan teman sekampus merupakan jalan pintas bagi Nasuhah utk mengelakkan diri dari Zaen.. dalam pada itu, Rezuan sbnrnya mmg ada hati pada Nasuhah sejak dari dulu lagik.. huluran kasih dari Rezuan membuatkan Nasuhah berbelah bagi, tapi bila Zaen membuat fitnah pada diri dia yang konon2 nya mereka ber2 telah terlanjur membuatkan Nasuhah menerima huluran kasih Rezuan dan mereka bertunang..

Zaen kecewa dengan pertunangan tersebut.. tapi dalam diam ada hati yang lagi kecewa dan membawa diri ke luar negara.. its Ariana.. Rezuan is her BF.. but Rezuan hanya mempergunakan dia untuk tau dimana Nasuhah berada..

bad Rezuannnn!!! <<--aku lak yang emo.. hihihi...

adakah Zaen akan biarkan saje Nasuhah berkahwin dengan Rezuan..??

tahukah Nasuhah bahawa tunang nya itu adalah kekasih kepada kawan baiknya sendiri??

berjayakah Rezuan utk memiliki Nasuhah setelah sekian lama dia memendam rasa sayang nya??

apa yang terjadi kepada Ariana di luar negara..?? adakah dia membenci Ariana kerana telah merampas org yang dia sayangi..??

jawapannya ada dalam novel HANYA DIA TAHU... :))

No comments: