September 10, 2012

Dinner Panggang2 =)

malam raya ke6, ktorang pegi umah kazen aku kat sierra perdana sana.. dia buat makan2..so lepas isyak mcm gitu ktorang gerak ke sana..

akak aku kluar awal.. sbb dia nk g beraya umah mak long aku dlu.. dr sana nnti baru dia gerak g sierra perdana.. masa ktorang smpai sini, akak aku tak smpai lagik.. so, sblm anak2 buah aku tue kunjung tiba, baik lar aku makan dlu.. heheheh..

1st yg aku makan nsi putih ngan paru goreng berlada.. mmg terbaik giler sepupu aku buat paru tue.. dap2 sgtttt! aku ni mmg hantu paru.. ehhehe.. settle makan nasi aku makan sup kambing merah cicah ngan roti.. ni pun terbaik.. pak cik aku yg buat.. 

bila budak berdua tue da smpai, take turn lar tgk dorang plak.. akak aku ngan abg ipar aku makan..

asalnya aku amek kentang bakar tue utk Abg.. dia bising nk kentang.. lgpun kentang mmg fav dia.. bila aku da amek, suap dia smbil dia main ngan budak2 lain.. budak2 lain pun kerumun lar skali mintak suap sama.. dah sudahnya dia merajuk sbb aku suap orang lain skali.. hhehehe..

pujuk punya pujuk pun dia merajuk jugak.. sudahlah.. merajuk lar sana.. mak ngah suap abyann lagik sng.. nganga je mulutnya..

geng2 yg bersila mkan ats tikar nie geng2 ibu aku lar.. ada ibu aku, cik enon, cik juriah ngan kak su.. wawa gemoks pun ada nyelit kt bwh nie..

atas kerusi sana akak aku tgh makan.. 

ada jugak yg dibakar2.. ada kambing.. ada daging.. ada ayam.. ada ikan.. sume bestttttt!!! kambing lar paling marveles... sekali ngan sos b.pepper yg kazen aku buat.. mmg mengulang je ratah kambing..

sbb da tak larat nk dukung dia kat luar, kasik bwk dia msuk dlm then aku letak dlm walker umah kak sofia nie.. hehhehe.. nie 1st time dia msuk duduk walker.. asik lar ditepuknya bentuk2 kat dpn walker tue.. kan aku da ckp, budak kecik ni rajin menepuk.

bila da ngamuk skit, bagi susu terus diam.. smpai lar terlelap sendiri.. 

ktorang balik dekat2 kol 11 jugak lar.. tapi tak balik umah.. ada singgah destinasi lain kejap.. hehehe..

=p

No comments: