May 18, 2012

Tasik Dayang Bunting

menuju ke destinasi.. yeaaahhh.. yeaaaahhhh.. *sila nyanyi ala2 Dato' CT.. kalo tak aku sentap!* ekekeke.. 

1st destinasi utk Island Hopping adalah Tasik Dayang Bunting.. setelah berhempas pulas terhentak di lautan biru tue dlm 10mins gitu, smpai lar kat area Tasik Dayang Bunting nie..

so dia benti tengah2 laut nie, kasik korang tengok rupa cmne Dayang Bunting tue.. nampak tak?? nampak tak?? kalo nampak, bagus.. kalo tak nampak, meh aku terangkan yerk..

yang berbonggol dari kanan tue adalah kepala, then turun ke dada, turun ke tangan yang bersilang di atas perut kemudian yang tinggi tue adalah perut yang tengah bunting.. pastu yang ala2 menurun sikit tue adalah paha ke bawah yerk..

so dari dlm nie lagik, abg boat ktorang tue da bg gmbaran lar cmne keadaan kat TDB nie.. paling penting dia suh hati2 ngan kera2 yang ada kat situ..

dari tengah2 nie, smbung smula perjalanan dlm 3mins lar sblm smpai kat jeti TDB tue..

smpai da kat jeti TDB.. aku orang terakhir turun dari boat.. da lar masa orang lain turun, aku yang dok rasa terhuyung hayang boatnya.. sabor jer lar..

sebelum bergerak ke TDB, kte posing2 dlu kat area jeti nie yerk..


settle berposing, sila lar menapak & menaiki tangga utk ke TDB sana yerk.. dan sepanjang perjalanan nak ke sana mmg ko akan nampak kera2 yang berkeliaran tepi2 tue dengan hebatnya.. siyessss.. mmg byk.. plastik2 pun bersepah2.. tue sure hasil rompakan kera2 tue sume.. heheheh..

smpai da Tasik Dayang Bunting.... yeeee.. kat sini boleh mandi.. tapi kalo ko terror berenang, sila lar mandi.. tasik nie dlm kot.. kalo tak reti berenang, cuci mata je tengok orang berenang..

smbil2 tue boleh cuci mata tengok2 cik abang2 yang mandi tue.. ater, sumenya berseluar je kan.. pilih lar nk cuci mata tengok yang badan keding ke, ada six pack ke.. ekekeke..

4-4 tak reti berenang.. jadinya duduk je lar tepi tue main celup2 kaki dlm air.. air dia bestttttt.. nyaman je bila ko celup kaki tue.. 


gedebussshhhh.. gedebuuusssshhhh.. main air je lar yang mmpu.. tengok orang tepi2 tue berenang, menjeles jadinya.. hahahah..

itu muncung orang jeles sbb tak dpt mandi kat sini... ater, mmg buat keje giler lar kalo tak reti berenang nk msuk gak tasik nie kan..

da puas main celup2 kaki dlm air, masa utk posing2 lagik..
::Ja::Ana:: 

pakat eh pakai baju purple??
::me::Syidah::

hoih, towel yang aku sangkut kat leher tue lencun yerk.. berpeluh2 aku dibuatnya.. kalo dpt berendam mmg sedap lar.. tapiiiiii.. apekan daya ye dok.. da mmg tak mampu utk berendam dlm tasik tue..

owh yer.. dgr2 orang kata lar kan.. sape2 yang da kawen, tapi masih belum dikurniakan cahaya mata, boleh lar amek air tasik nie minum sikit.. aku tak tau lar betul ke idok.. aku ngan Ana siap berdiskusi pasal nie lagik.. ekekkek..

ko sanggup ke Yat nk minum air tasik nie??

ehhhh.. kosser lar aku wei.. dengan orang da berendam dlm tue, buatnya ada yang terkucil ke hapa.. eeee.. tak nak aku..

hahahh.. aku pun tak sanggup wei..

sambung lagik main celup2 kaki.. tapi pilih port lain plak.. ater, da mmg takde keje lain da nak buat.. celup2 kaki je lar kejenya.. huhuhu..

ini pmpuan byk seronok wpun kena marah ngan Syidah.. hahahha.. ater, dia tolong ada couple tue amek gmbor.. dah tue boleh dia x mintak couple tue amekkan gmbor ktorang ber4.. yang couple tue pun sengal, orang da tolong amekkan gmbor ko, atleast tnye lar balik nk suh tolong amekkan gmbor ke idok.. nie main blah mcm tue jerk..


owh, kat TDB tue ada satu area yang kalo ko celup kaki ko, nnti ada ikan2 yang datang bersihkan.. ktorang da nak naik ke atas tue, Ana try lar celup kaki dia sebelah.. datang lar ikan keli kat situ menempel2 di kaki dia.. aku nak buat?? kim salam lar.. makan ikan keli aku suka.. tapi kalo nak bagi ikan2 menempel kat kaki, mmg tak larrrrr..

disebabkan kepanasan dan kehausan, aku pegi lar beli 100plus kat gerai situ.. 4 hinggit okeh. so baik korang prepare ape2 yang patut then bwk dlm beg pack.. ktorang mmg lupa nk singgah kat petrol pump utk beli stok makanan..


sila lar baca lagenda TDB nie yerk.. aku snap je kat papan yang ada kat situ..

ktorang benti kat sini sejam.. so dari 1020 smpai 1120 ktorang kat sini.. kol 11 gitu ktorang da gerak naik ke atas smula.. nak ke jeti lar kan.. aku kan ada beli 100plus tadi tue.. so ada lagik separuh botol.. aku pun letak lar kat tepi beg pack aku tue..

naik lar ke atas.. otw naik tangga nk ke atas tue pun terserempak lar ngan 2 3 ekor kera yang besor bulat2 ye badannya.. smpai kat area lapang nak ke jeti tue.. Ana jalan dpn, aku tgh2.. Ja ngan Syidah kat belakang aku.. 

tengah2 jalan tue tetiba aku rasa something kat punggung aku.. then dengar Ja ngan Syidah dari belakang ckp 'Yattttt.. ada kera kat beg ko!!'

laju lar aku bukak bag pack aku smbil libas ke depan.. nsib ko tak mati kena libas kera oiiiiii.. kalo tak aku da jadi pembunuh kera!! tau tak kera tue amek 100plus botol aku.. cinabeng betul.. aku ingtkan letak kat tepi tue xkena rompak.. rupanya kena jugak.. cmne dia boleh nampak pun tak tau lar. padahal tepi bag pack tue kan berjaring2.. samdol ko kera!!

pastu ktorang meleka tengok cmne kera tue nk bukak 100plus tue.. korang tau tak, dia koyakkan dlu plastik yang tulis 100plus tue.. huiiii, gaya mcm bukak hadiah anniversary koooo!! pastu dia p gigit botol tue.. tapi smpai ke sudah tak tembus gak.. dok lar membelek2 botol tue.. sukati ko lar kera..

itu saja kisah di Tasik Dayang Bunting.. jmpe kat next destination okeh..

=p

No comments: