May 28, 2012

Cable Car =)

korek2 carik IC dalam hbg.. mem Syidah da mintak IC utk g beli ticket cable car.. hehehhe.. owh, lupa nk bgtau.. sebeluuummmmmmmm ktorang gerak g langkawi, dari tarikh ktorang booking ticket flight dlu, da siap collect sorang RM50 setiap bulan.. 

so smpai bln yang ktorang nk pegi nie, sorang da byr RM250.. tapi sbb ada fews yang tak dpt pegi, so duit pun da berkurang.. then ktorang top up sorang lagik RM50.. so duit2 nie lar yang digunakn utk homestay, kereta sewa, minyak keter, feri, teksi n bayaran msuk ke mana2 tmpt yang ktorang pegi..

makan ngan shopping je kluar duit sendiri kat sana.. duit2 yang collect tue sume bwh jagaan Syidah.. biar dia pening sesorang.. hahahha..

dapat da pass utk adult nie.. 

aku ingtkan pass nie gunanya utk touch bila nak masuk.. konon2 mcm naik lrt or putra gitu kan.. rupanya kt pintu masuk tue orang tue da collect smula pass nie.. cehhhh.. dpt pegang tak smpai 2 mins pun.. huhuhuhu..

1 cable car tue ktorang berempat jer.. ater, naik pagi2 kan.. idok lar ramai sgt orang.. jadinya tak yah lar nk beratur 6 6 utk naik cable car tue.. huhuhu..

okehhhh.. time nie da kantoi yang aku GAYATTTTTTTTTTTTTT!!! hahhahaha.. ater, aku paling diam dlm tue wei.. sementara nk tunggu sampai tmpt benti yang pertama tue.. 

Syidah ngan Ana siap berdiri2 tepi pintu tue lagik.. aku yang seriau tgk dorang.. tetbe si Ja tnye..

ko asal diam je Yat??

aku pun sengih je lar.. then terus dia jwb, ko gayat eh???

tak nampak lagik ke cmne aku kepit hbg ngan pegang pemegang kat tepi tue.. muahahhaha.. kantoi jugak dengan dorang..  lagik lar seronok budak2 nie sakat aku.. huhuhu..

Syidah dari dlm cable car tue bila dia nmpak hutan2 kat bwh tue, boleh dia ckp 'eh2.. mcm brokoli kan pokok2 kat bwh nie sume'..

haaahhhhh.. brokoli sgttttt!!! *TDDMKA*


smpai da tempat perhentian yang pertama.. tapi bila teropong pun, idok le nampak ape sgt... kabusssssss.. tapiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii.. kabus2 pun ttp panas okehhhhh!! smpai kat sini pun aku da start berpeluh... huhuhu.. baru berangan nak rasa sejuk2 kan.. nan hadoooooo..



da xda benda nk buat.. bergambar je lar kejenya.. hehehhe.. nie siap mintak tolong orang amekkan gmbor berempat.. kalo tak, kemain payah nk dpt gmbor berempat... asik lar bertiga jerk..

pemandangan dari tempat perhentian yang pertama.. canteeeeeeeekkkkkkk!!

smbung naik cable car utk g kat area yang paling atas tue.. kat situ kan ada kawasan jmbatan gantung tue kan.. 

dlm cable car lagik da nampak kwsn jambtan gantung nie.. 

tapiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii.. tutup daaaaaaa!!! dorang buat maintenance.. kat situ idok lar di bgtau tutup smpai bilaaaaaaaaaaaaaa.. so dorang bertiga sngt frust sbb tak dpt lepak kat tmpt jmbatan gantung tue.. aku syukur sgt2!! sbb aku kan gayattttt..

hello.. kt kwsn skybridge tue, boleh rasa goyang2 dia yerk bila angin bertiup.. pastu tempat pemijak dia pun kan berlubang2.. boleh nampak segala2 kat bwh.. xnk lar aku...


jadinya bergambar saja lar kat kwsn sini... hihihihi..

cubaan utk ambil gmbar berempat guna selftimer.. skali boleh plak kamera tue fokus pada kayu2 tue je.. ktorang sekadar backgroud sajer.. saborrrr aje lar..

You are now at 700 meter above sea level... 700 meter ko.. wuuiiiii, tingggiiiiii2.. 


seeeeeeeeeeeeeeeeeee..dilitupi kabus pagi... tapi kabus pagi yang tak rasa sejuk pun..


okeh.. aku suke dedua gmbor kat atas nie.. hehehhehe.. sopan aku duduk utk 1st pic tue kan.. ater, Syidah pnye idea suh aku sopan2 ayu2 gitu.. hah, hamekkkk.. aku posekan ajer...



berposing ajer keje ktorang.. ater, da takde benda lain nk buat kan.. nak lepak2 minum kat atas nie pun, cafe dia yang kat tengah2 tue baru nak bukak.. koser lar nk menunggu..

pemandangan ketika turun dalam cable car.. 

tak dpt pegi skybridge, tapi amek gmbor sipi2 ngan skybridge pun jadi larrrrr.. hehehehe.. **padahal mmg tak sngup nk pegi skybridge tue**

dua orang yang tak brape nak betul sgt.. da lar diri dkt pintu, siap jenguk2 kan kepala kat luar lagik.. hahhaha..

lps tue, aku pun terjoin skali.. huhuhuhu.. tak padan ngan gayat tue.. nk jugak mengetest..

last turn Ja plak.. pastu kena kutuk ngan ktorang.. hahhaha..

ktorang ckp rupa dorang berdua mcm mak2 menanti kepulangan anak yang da bertahun tak pulang menjenguk dorang.. boleyyyy?? aci kan aje lar.. huhuhuhu..

bila da selamat jejak ke bwh, terus syukurrrrrr sgt2..

=)

No comments: