May 16, 2012

Holiday Time Bebeh! =)

masa yang ditunggu2 telah tiba.. hoyeeeeyyyyyyy.. ekekkeke..

masa untuk merehatkan diri dari beban2 kerja yang tak berapa nak membebankan.. huhuhu.. eh, adalah penting utk mencuri masa dan diisi dengan aktiviti yang santai2 okeh.. contohnya p holidayyyyyyyy.. #santaike?

mcm biasa. plan nie dari thun lepas.. alkisah time tue kan AirAsia ada wat promosi RM0 fare tue kan.. so laju lar ktorang mencuba nasib utk dpt kan seat yang RM0 fare tue.. alhamdulillah berjaya menembusi talian setelah duduk kemain lama dlam waiting room tue kan..

plan asal pegi bertujuh.. tapi tue lar.. jangka masa nak pegi tue lamaaaaaaaa lagik kan.. so mcm2 kekangan yang timbul.. last skali pegi je lar berempat.. tapi bagus gak.. booking 1 kereta je.. leh amek keta yang comel2 jer nnti.. =)

berbulan menanti.. akhirnya smpai masa utk bercuti2 hirup udara tmpt baru.. yang pegi ialah aku, Ana, Syidah n Ja.. Ana, en hubby dia anta smpai airport.. ktorang bertiga yang lain naik ERL ke LCCT.. Ja teringin nak nek ERL g LCCT.. so layannnnkan keinginan dia..

::Syidah::

janji utk jmpe kat ERL Putrajaya dlm kol 4.30 gitu.. coz ERL smpai situ utk g LCCT dalam kol 4.50.. aku smpai ngam2 3 mins lagi ERL nak tiba.. baik pnye timing kan.. ekekek.. cm biasa lar mintak tolong orang antarkan.. umah aku tue ada bus lalu.. tapi timingnya aku tak tau bape jam sekali dia lalu.. ticket Ja ngan Syidah da belikan siap2.. coz dorang smpai dlu.. ekekek..

::Ja::Me::

nak dijadikan cerita, msing2 tak makan lagik.. eh.. aku ngan Ja je blum makan yang heavy.. Syidah da makan nasi siap2 dari umah.. tapi dlm ERL dia da lapar balik.. ekekeke.. eh, nie dia ngaku sendiri eh.. bkn aku ckp2 je tau..

so dlm ERL da plih nak makan ape.. time lapar, sume teringin kan.. hahahha..

smpai Salak Tinggi, sila lar naik shuttle bus utk ke LCCT yer.. yang bestnya kalo pegi bercuti time hari bekerja, tak ramai orang langsung okeh.. shuttle bus nie bus plusliner.. ko bayangkan bus yang besor tue, yang ada cuma 5 orang jer.. 

seronok okeh.. nsib tak buat kerja gila bertukar2 tmpt duduk.. hahhaha..

so smpai LCCT kasik print boarding pass kat kiosk.. check in aku da buat siap2 thru bb.. so kasi scan je QR code kat mesin kiosk tue.. settle print terus lepak kat mcd.. da lapor.. dan aku makan ayam goreng spicy 2 ketul dengan jayanya.. hehehheh..

lepak mcd smbil tunggu Ana n en hubby dia smpai.. settle makan, ktorang bertiga gerak msuk dlm dlu.. carik surau, solat sume siap2..

settle sume baru lepak kat departure area nie.. pegi sume hand luggage ler.. koser lar nk msuk cargo kan.. bwk baju je pun.. idok lar berat mana sgt..

sementara menunggu nk berlepas tue, bergambor lar dlu yerk.. ekekek..

nie syidah pnye keje lar nie.. nak amek gmbor skrin tue malu2.. so aku dgn rela hati pun posing lar bwh skrin tue.. ehhhhh?? ke aku yg mmg nak pose kat situ?? muahahah..

::Syidah::Me::Ana::

yeaaahhhhhhh.. da nek flight.. tak lama pun flight.. dlm sejam jer.. nk tido pun tak sempat.. just lelap2 mata gitu jer.. baru nk terlelap da dengar annoucement  nak landing.. terus lar segooooooorrrrrrrr biji mata.. ekkeke..

smpai langkawi da... msing2 eksaited tuju area nie sbb nk amek peta langkawi.. muahahhaha.. penting okeh peta tue.. then jalan nak keluar airport tue pun, kiri kanan penuh ngan kaunter utk kereta sewa bagai sume kan.. situ pun dorang hulur2 peta gak.. amek je lar..

owh, bab kereta Syidah da settlekan.. bab umah, aku settlekan.. coz memula dlu kan plan nk pegi bertujuh kan.. so da booking homestay sesiap dlm bulan 3 ari tue.. tapi last minute pegi berempat jer, kalo nk tukar ke motel2 area Cenang sana, mcm rugi je deposit yang da byr utk homestay tue.. so ktorang proceed je duduk homestay kat area Kuah..

buuuuuuttttttt.. my 2cent lar yerk.. Kuah x berapa happening kalo nk dibandingkan dengan Cenang.. siyesssss.. ktorang lagik byk lepak Cenang.. so kalo korang2 nk pegi langkawi, sila lar carik homestay or motel area Cenang sana yerk.. berbaloiiiiiiii kot aku rasa..

p/s : sila jangan muntah dengan entry langkawi aku yang berderet nnti yerk.. 

=p

1 comment:

lily lotus said...

best ;) jangan lupa orang disini hehe