May 21, 2012

Pulau Beras Basah

destinasi terakhir adalah Pulau Beras Basah..

turun2 je dari boat, mmg ktorang berempat gerak ke hujung tepian belah tak ramai orang sgt.. hehehehe.. kat sini pun ada gak kera @ monyet gak yerk.. tapi tak lah seramai kat TDB sana.. 

aku orang pertama main air.. hahahhaa.. padahal hajat mula2 nak jalan2 kat gigi air jer.. skali bila tengok pemandangan dia yang superb pnye cantek, terussss.. eh, msuk je lar dlm air.. hihihihi..

cubaan untuk main campak2 air.. hahahhaa.. Ana time nie dok mencari port nk letak beg.. aku da cmpak da beg aku.. muahahhaah..


turn aku plak jadi photographer.. pastu terus main air bertiga jer.. Ja xmo join.. so ktorang bertiga yang berendam selama setengah jam..

eh, pasir dia sgt best okeh.. syok je berjalan.. tak terbenam pun kaki kat pasir2 dlm laut nie.. itu yang lagik syok ktorang berendam.. smbil berendam, smbil bergosip.. hahahha.. rugi lar Ja x join gosip ktorang.. 
da berendam 1/2 jam ada masa lagik 1/2 jam utk keringkan baju di bwah terik matahari.. ater, naik boat basah2 xpe.. takkan nak naik keter dlm keadaan lokos kan?? mampuih marah org keter sewa tue..

so, nak mengeringkan baju, marilah bergambar di bwah terik mentari.. ekekkee.. 

tapi aku suka lar pemandangan kat Pulau Beras Basah nie.. siyes, cantek jer.. air laut dia tue pun mcm tea three layer je aku tengok.. huhuhuhu..

bergambar di bwah pokok kelapa yang tinggi..

nie ktorang suh abg boat tue amekkan gmbor..

gmbar nie pun ktorang suh dia amekkan.. huhuhuhu..

kalo nak bersnorkeling, boleh lar sewa di sini.. ktorang tak sewa pun.. bape harga wa po citau..

wajib lar bergambar kat sini yerk.. sebagai bukti da menjejakkan kaki ke Pulau Beras Basah.. hehehehhe.. bukti lar sgt kan..

settle bergambar kat sini, ktorang pun gerak naik boat.. time nie baju da lembab2 skit lar.. idak lar lokos lagik.. naik boat, kena plak angin sepoi2 bahasa kan, mmg rasa nk lelap je mata nie.. huhuhu..

smpai tepi jeti tue, bila naik dorang ada buat jualan muka2 korang yang masa korang otw nk ke jeti pagi2 hari tue.. so aku rembat hok muka aku pnye.. dorang yang lain xmo beli.. RM10 jer.. da selamat aku letak tepi tv kat umah..

bila da smpai kat depan motel yang ktorang naik van mula2 tue, terus lar gerak ke keter utk carik port makan.. jenuh toleh kiri kanan, xda pun stall yang bukak.. hurm.. dari Cenang smpai ke Kuah nak mencari lunch.. kemain lar payah weiiiiiii.. menguji kesabaran jer.. da lar pepagi tue bekfast roti bakar jer.. itu pun nasib lar nampak kedai makan deret idaman suri.. kalo tak, makan megi je lar yerk kte berempat.. huhuhu..

settle makan, balik umah bersihkan diri n pape yang patut smua.. then ktorang keluar smula..

pape pun, Island Hopping adalah bestttt!!! next time kalo dtg, nak try mangroove plak..

=)

No comments: