June 17, 2009

bebelan nenek kecil ku... :)

erm.. nie jadi masa otw blik dari muar.. masa pegi wedding aien hari tue..

masa g muar tue ktorang exit kat tol pagoh.. so masa nk blik tue nk ke pagoh cm jauh kan.. so decide nk kuar kat tol tangkak je lar.. lagi pn da alang kepalang dkt ngan bandar muar kan..

so aku tepon lar tembam

aku : tembam nk kuar kat tol tangkak cmne?? akak da kuar parit setongkat nie.. da menghala ke bandar muar..

dia : akak trus jer.. t jmpe esso akak belok kiri.. jgn trus plak.. t bertembung ngan kete dari arah sana.. kat situ da one way.. pastu t jmpe cosmopoint, belok kanan plak.. pastu trus lagik.. lepas 2 traffic light, belok kanan lagik.. pastu nek jmbtn kt sungai muar tue..

aku : owh.. okeh2.. t papehal akak call lagik..

dia : yang nk belok pas trafic lite tue belok jalan yg besar tau.. jgn belok jalan yg kecik..

aku : okeh2..

ikut lar instruction orang tue.. pastu da lepas jambatan.. aku call dia lagik..

aku : akak da lepas jmbtn nie.. pastu nk ikut jalan mane?

dia : da lepas jmbtn eh?? jmpe jalan ke giant sume kan?? btul x??

aku : a'ah.. ada jmpe giant sume.. pastu nk ikut mane nie??

dia : trus je.. xyh belok mane2.. t jmpe signboard kl, jb.. ikut je.. yg penting JANGAN BELOK MANE2 tau..

aku : owh.. trus jer eh?? x yh belok mane2 eh??

dia : a'ah..

aku : okeh2.. tq!!

ikut lar lagik instruction dia.. selamat pn exit kat tol tangkak.. then benti kat rnr ayer keroh, nk isi minyak sume..

dlm 10 minit pas da siap isi minyak sume, tembam call...

dia : hah, jmpe x?? da kat mane nie??

aku : akak sesat lar.. xtau kat mane nie.. <<-- da cover gelak nie.. heheh..

dia : hah, tue lar.. malu lagik nk tnye.. kan da sesat.. org kalo malu nk tnye, mmg mcm nie lar jadi nye.. sombong sgttt... xmau benti kete tnye2 ngan orang.. bla.. bla.. bla.. <<--- lama okeh dia bebel...

aku : mane akak tau.. akak ikut pe yg tembam gtau lar.. trus jer.. ikut signboard kl, jb.. akak ikut je lar.. ne tau leh sesat gak..

dia : ish.. da tue nie kat mane?? tgk lar sign board..

aku : xtau.. xjmpe sign board lagik..

dia : tepi2 akak ada ape??

aku : ada pokok2.. <<-- mmg kat hi way keliling penuh pokok pn kan.. hihihii...

dia : tadi ada lalu kan kat traffic light yg ada simpang nk ke melaka..

aku : ada.. akak trus je.. tembam ckp jgn belok mane2.. ktorang trus je lar..

dia : hah, btul lar tue.. pastu ada lalu kat sungai mati kan??

aku : ada..

dia : ada jmpe kubur cina x??

aku : kubur cina?? kat mane?? akak x perasan lar.. akak nmpk org jual DURIAN je kat tepi2 jalan.. kubur cina mmg x prasan..

dia : aduhhhhh.. da smpai mane nie.. carik2 lar signboard..

aku : hah.. ada da signboard..

dia : hah, kat mane??? <<--suara mmg risau gle...

aku : kat restoran jejantas ayer keroh... hahahhahahahhahahahaha

dia : tetttttttt... tetttttt... <<--- paham2 lar org kalo da bengang kena tipu ape yg kuar dari mulut dia kan... hahhahahahah.. aku bantai gelak jer.. mak cik yg dkt ngan dia tue pn gelak kan dia jugak..

dengan ini, aku mengisytiharkan bahawa aku telah berjaya mengenakan tembam adik aku yg nakal nie...

padan mukeeeee!!!!! hahahhahahaha....


1-0

No comments: