December 5, 2012

Again ke SCM =)

seminggu selepas pegi Setia City Mall yang dlm entry lepas tue, ktorang pegi smula ke sana.. ahhahahha.. kali ni abg ipar aku tak follow.. dia kena outstation.. so ktorang g berempat je.. sib bek 1st time pegi tue dah ingt jalan..

pagi tue bdk 2 orang tu bangun kemain awal.. so pukul 9lebey mcm tue dah paksa dorang berdua tido blik.. yang abyann sng je lar.. mmg dpt susu melena je dia.. yang ael smpai kena ugut2 baru lar nk tido.. sabor je lar..

dorang da bangun tido dlm kol 12 lebih gitu baru siap2 nak kluar.. bagus, korang bangun time lunch.. hehehe..

smpai SCM dalm kol 1 lebih gak.. so trus tuju Nandos.. order sume akak aku yg buat.. aku makan je kang.. huhuhu..

sementara menunggu makanan tiba, amek lar gmbar2 dorang dlu.. tue a'el menyelit ye.. sbb menjeles asik tengok mummy dia ngan adik je kan.. kemain ko posing ye abyann..

seluar oren dia pakai tue, dulu seluar abg.. dia baru 10 bulan pakai da ngam2 je paras kaki sume tue.. abg ko pakai dlu smpai umur setahun lebih abyann oiii.. umur bulan2 nie siap kena lipat lagik hujung kaki sluar tue..

nie yang akak aku pilih.. yang atas aku pnye, bwh akak aku pnye.. nsi ngan chips tue sumbat kat ael ngan abyann.. corn tue pun milik dorang berdua gak..

time makan adik duduk dlm baby chair.. miqhael mcm biasa lar.. main2 kat kerusi yang panjang tue.. ktorang amek meja yang ada kerusi panjang tu terus.. x amek kerusi yang satu2..

saje je buat muka gitu time aku nak amek gmbar dia.. payah betul aku nak dpt gmbar dia yang proper elok skit.. ade je yang dia nak buat time nak amek gmbar dia.. bila tunjuk gmbar dia yang kiri sekali tue pandai plak dia cakap momok.. tau pun ko da mcm rupa momok bila gegar mcm gitu pnye gmbar..

dlm toilet pun menyempat.. ekekeke.. si kecik tu seronok kalo duduk dlm carrier.. dia leh men hisap2 dpn carrier tue.. abg mcm biasa lar.. xbg adik duk dlm stroller.. so dia conquer dlu stroller tue.. da jalan pun xmo jalan..

adik pun nsib lar xdpt kaki lagik.. sok2 da reti jalan suh jalan je.. xda nak dukung2 lagik.. runtuh bahu bwk dia dlm stroller.. ekekekke..

jalan2 dlm SCM.. saje je singgah2 msuk shop yang da start sales.. skang nie confirm lar year end sales da start kan.. sure sana sini banyak sales yang tgh up..

sume tingkat ktorang ronda.. kali ni betul2 pnye pusing dlm SCM nie.. yang dlu pegi main tembus2 mana shop yang nak msuk je.. kali nie dpn sume shop ktorang lalu.. singgah ngan tak singgah jer.. huhuhu..

layan kan budak berdua tue main.. tapi tak gerak pun.. tabung dia da penuh kot.. aku msukkan duit, tapi keluar smula.. dia tak telan.. so biar je lar dorang duduk dlm tue.. tengok lar si ael. muka tak mo kalah kan wpun mainan tue tak gerak.. 

tue abyann dok asah gigi dia kat belon ye.. dpt belon tue kat dpn HSBC pnye booth.. so ada clown kat situ.. bagi lar si kecik ni belon bentuk snail.. tue dia ngah asah gigi dia kat sesunggut snail lar tue.. kemain khusyuk dia mengasah gigi..

settle jalan2 sume ktorang g lepak kat sweet chat plak.. mcm biasa lar, pekena durian pancake.. sila abaikan pic durian pancake kat atas tue.. tak smpat aku nak snap memolek, da kena serbu dik ael.. hehehhe..

abyann pun ktorang kasik gak.. itu lagik tak menyabar.. asik sua ke mulut dia jer.. lps dia, dia.. lps dia, dia lagik.. huhuhu.. 

kat atas tue nmpakkan ael makan lollipop?? kisahnya, ktorang singgah toilet sblm ke sweet chat.. so sementara tunggu akak aku msuk toilet, aku tgkkan dorang berdua dlu.. pastu kat hujung side belah nk bsuh tangan ada sorang girl tengah makan lollipop.. dia ngah tgu kwn dia kot.. then si kecik ni nampak.. dia pun tanya aku...

mak ngah.. kakak tue makan ape?? **smbil dia pandang2 budak pmpuan tue**

kakak tue makan wewe (gula2)..

ooooooooo..

then budak pmpuan tue keluar bila kwn dia da settle.. tiba2 kwn dia msuk smula hulur lolipop kat miqhael.. sah lah budak tue dengar ape yang miqhael tanye aku.. sure lar boleh dengar.. bkn jauh pun jarak ktorang.. si kecik dpt wewe suka lar dia kan.. terus trima kasih kat budak yang hantar tue..

akak aku keluar, akak aku yg terkejut mana dia dpt lolipop tue.. time tue jugak suh bukak nk makan lolipop..

owh, kt sweetchat ni ktorang order jugak manggo sagu.. not bad lar.. sedappppp.. blh layan lagik.. settle kat sini ktorang turun bwh g bli chatime.. bekalan utk dirumah.. then aku beli roti skali kat rotiboy.. mlm tue lepas maghrib akak aku nak g wedding kwn dia.. so aku tinggal kat umah ngan abyann.. akak aku bwk miqhael jer..

=)

No comments: