December 12, 2012

Mamak & Nasi Ayam Pak Mal =)

nie masa cuti deepavali hari tue.. minggu tue mmg aku stay umah akak aku sbb abg ipar aku outstation kan.. so bangun pepagi tue ktorang bersiap nk g bekfast mamak..

mana lagik kalo tak kat al ali bistro.. tue je lar pun tmpt yg best skit.. kalo mamak belakang umah akak aku tue, kureng skit.. 

budak nie meleka tengok mamak tue dok kelentang kelentung ngan sudip n kuali kat dapur..

budak kecik nie plak dengar je bnyi mamak tue cmpak2 mknan dlm kuali, terus melompat mintak akak aku dukung.. dia takut.. hello adikkkkk!! tak machoooo okehhhhh.. hahhaaha..

order tosai utk budak berdua tue.. tapi order 1 je lar.. mintak kerat dua.. akak aku order meggi goreng.. aku plak roti telur..

si abang da nampak meggi goreng mummy dia, terus lar dia nak meggi jugak.. wpun meggi tue takde rasa ape sgt pun.. tawar hebeyyyy je aku rasa.. ttp dia kata sedap..

sudahnya tosai adik balun sesorang.. waahhhhhhh!! hebat lar adikkkkkkkk!!! *pinjam ayat a'el.. huhuhu*

nie plak masa cuti awal muharram.. ktorang kuar g lunch kat Nasi Ayam Pak Mal.. kebetulan singgah rumah kak ina, akak aku nk hantar barang.. so terus je g makan sni.. dah dkt ngan umah kak ina..

budak yang bersungguh nak makan buah tue.. da dpt cucuk bising suh aku buang asam yang melekat kat buah.. byk cekadak lar awak..

adik seronok je menganga je mulut tunggu mummy dia suap nasi ayam.. a'el da dpt buah, kemain payah aku nak suap nasi.. sib bek da hjung2 nk hbis nasi tue baru dia semangat menganga mulut mintak nasi..

sedap jugak nasi ayam nye.. sup dia pun sdp.. siap mintak tmbah lagik.. aku paling tak suka kalo makan nasi ayam, tapi sup yang dapat kemain jernih lagik warnanya.. serupa air masak.. tue mmg aku kureng skit.. mcm ko kedekut je nk letak rempah ratus msak sup kan..

air jagung.. nie mmg minum smpai sedutan terakhir betul lar ktorang bertiga.. adik takdenya lar dpt minum air ni kan.. adik tgk je.. dlm tue ada letak jagung jugak.. so mmg korek2 lar jagung tue smpai licin.. air pun licin.. sedapppppppp!!! dap.. dappppp.. 

=)

No comments: