June 19, 2012

Budak 2 Tahun!

17 Mei hari tue kan miqhael da 2 tahun.. sekejapan je da 2 tahun budak nie kan.. owh, hari bufday dia, dia kena dmm panas ek.. BIL aku siap bwk dia p KPJ lagik.. sbb takut dia kena mcm yang dlu tue.. smpai sana merasa lar mandi air sejuk coz nk bagi temp turun.. tue namanya demam nk besar.. hehhehe..

hari jumaat malm tue plak ibu aku dtg ngan adik yang bongsu.. hoih, dia pnye eksyen sbb pak su dia ada kan, aku panggil pun dia buat bedek je tau.. bertuah pnye budak..

ibu aku dtg sbb sabtu tue nnti mak cik n pak cik aku ada wat kenduri.. sempena cucunya setahun.. so sbtu tue, dlm kol 10 lebih ktorang da gerak g Subang..
 
korang tengok lar rambut dia.. baik pnye pacak kan.. dia suh pak su dia buat.. nk sama mcm rmbut pak su nye jugak.. pastu bangga rambut pacak2 mcm nie.. kejap2 nk tengok cermin.. kejap2 nk tengok cermin.. poyo betul.. hahhaha..

alang2 wat kenduri tue, BIL n akak aku tumpang lar buat potong kek utk miqhael.. tapi tengah hari tue baru p carik kek kat Subang Parade sana.. aku tinggal je kat umah mak cik aku.. layan 'aqil smpai dia tido.. pastu aku join miqhael tido kat belakang.. hahhahaha.. **padahal xnak ikut p subang parade mmg sbb nk tido pun.. alasan je nk jaga 'aqil..**

miqhael bangun, aku pun bangun lar sekali.. hehhehe..

ini kek nye.. kek SR sudah.. xyh nk letak kartun2.. yang benornya aku tau sngt taste sape kek mcm nie.. sah2 taste akak aku.. 

budak yang konon2 malu nk tiup lilin.. kejap2 kang nyelit sorok muka kat kaki akak aku..

Zara join sekaki utk tiup lilin.. kalo tak silap aku miqhael sebaya ngan Zara, just Zara awal brape bulan dari dia gitu..

nyanyi2 lagu bufday kat dia, potong kek sume.. dia pun ngadap lar makan kek sesorang dpn aku.. aku bab kek2 nie mmg tak brapa nak layan sangat.. so tolong suap je dlm mulut miqhael.. yang dia mmg nganga je mulut tunggu kek..

hei, dia kan sejak da 2 thun nie nak melawaaaaaaaaaaaaaaaaaa aje tau.. kalau keluar pegi jalan pun, dia sendiri yang nk pilih nk pakai kasut yang mana sume.. kalo suruh tukar kasut lain, laju je merajuk tepi peti ais!!

=p

No comments: