February 12, 2009

ZoO taiPInG!!!

aku ngan kak lily bwk ank2 dia g jejalan kat zoo taiping.. bgn pagi jer, anak dia da tnye da..

umi.. kite nak g mane??

umi nk bawak apit g jmpe kawan apit nnti...

kawan apit yang mane umi???

ada lar.. nanti kte jmpe dia..

hampeh je umi diorang nie.. hehehe..

heheheh... x menyabor korang yer nk g jenjalan... ktorang gerak dlm kol 1 kot.. dah settle keje2 kat umah, baru ktorang siap2 nk kuar... smpai kat zoo tue pn ktorang masuk free jerk.. heheh.. cm ner masuk free?? pikir sndiri... hiks.. :)

adik2 kak lily pn ikut gak.. tapi diorang sume x ronda dlm tue pn.. just ddk dkt ngan tmpt gajah.. si aiman gemok ni penakut.. kat umah bkn men lagik gengster.. msuk zoo jadi penakut.. pe lar aiman nie.. hahhaha..

ktorang abis ronda dlm zoo nie pn dlm kol 3 lebih rasa nye.. tu pn ada lar benti kat pondok rehat skejap jerk.. mcm2 binatang ada dlm nie.. korang tgk je lar.. mane tmpt yg aku jmpe binatang nye.. aku snap ler gmbor.. kalo kandang je ada tapi binatang nye xda.. idak ler aku snap.. hehehe.. tgk je lar pic2 kat bwh nie.. kalo aku ingat nama binatang nye.. aku letak lar caption kat pic nye yer.. kalo xda, korang carik lar sndiri kalo rajin..hehehe.. :)


gajah 2 ekor nie sgt comelllll ok.. bergurau senda ber2 jer.... hepi jer mereka..

~nie boya darat....heheheh.. boya tembaga lar... :)

ular sawa batu.. ular nie besarrrrrrrrrrr... kepala dia kecik jer.. tue ha yang kat blakang tue kpala dia... bdn besarrrrr gabak....geli lar tgk.. da amik gmbor.. aku trus kuar dari umah ular nie.. ada byk ular dlm nie.. t tgk lar pic2 ular yang len kat bwh nie..


kepala ular nie, tu hah yang tegak tue.. pose ape lar ular nie.. heheh..



~nie singa africa...


hah.. nie lar ba alif ba ya.. yang kat atas tue ba alif ba ya jokut.. yang bwh lak ba alif ba ya hutan.. sebelah2 je tmpt ba alif ba ya nie.. bau mmg busukkkkkkkkkkkk....

x ingt lar pe nama binatang nie.. tpi gitu je lar dia pose.. xda gerak2 pn..


~nie burung hantu / tumbok ketampi

~kak lily n ank2 dia.. kat blakang tue rusa ubi x silap..


~nie close up gmbar rusa ubi..

kakak.. afiq n apit... afiq pose, poyo jerk.. hiks.. :)


~nie time benti rehat kat pondok yang ada kat dlm tue.. :)

~boya jejulung...



~ikan arapaima... besarrrrr sgt ikan nie...

aku dikenakan oleh si kecik tue kat tmpt ikan2 kecik nie lar..

kak lily... nie ikan ape?? (dlm hati kot2 lar kak lily tau kan ikan ape..coz xda sign kat situ)

tbe2 aku dgr sore yang bagi jawapan..

nie ikan gelama mak ilai-ilai lar... (bukn kak lily yang jawab.. si afiq yang jawab..)

da aku ngan umi dia bantai gelak kat situ.. sib bek x ramai org.. sabor jer lar..

~berlatar belakang kan segerombolan chimpanzi.. :)

~comel je yang ber2 nie pose... hihii :)

~ dlm nie ada memacam.. ayam, pelanduk, itik.. byk lar lagik.. cmpur aduk.. kot2 lar nnti ada yang jadi kacukan.. hahaha.. :)


~nie burung hantu jelapang..


~nie pun burung hantu gak.. tpi x ingt nama nye..

~nie biawak tikussssss.... besaaaaarrrrrrr...

~nie marmoset telinga hitam..

~tamarin tangan merah.. tapi aku tgk, tgn nye lebih ke wane oren.. heheh. :)

blik dari zoo tue.. ktorang pi picnic kat tepi jalan.. ktorang da bwk mknan siap2.. so benti kat tmpt yang luas terbentang kat tepi jalan tue.. ktorang bentang tikar.. makan lar ramai2 kat situ.. time mkn x amek pic.. da lapor.. hahaha... :)

pastu ktorang pi singgah tesco.. kak lily nk beli barang2 utk anak2 dia.. aku just rembat 2 bantal ngan biskuttttt... da settle kat tesco trus balik... smpai kat umah.. drebar nye dah kepenatan.. tdo trus.. tinggal aku je layan si afiq.. msing2 sibuk ngan buku otomen dorang.. baru beli lar katakan.. :)

No comments: