August 27, 2009

buka posa @ Chakri Xpress

smlm YM ngan geng2 time study dlu..

pas2 tnye lar ble nk buka pose sama2..

trus lar yang ni roger yang tu.. yang tue roger yang nie..

aku roger ngan ekin n maniey jerk.. hehee..

diorg ber2 yg p roger ngan len2.. :))

so ktorang decide buka pose sama2 hari tue jugak..

xda nye nk plan hari len..

weekend t aku da blik jb.. next week plak nnti ekin kena outstation..

jadinye mlm tue jugak ktorang nk g berbuka sama2..

pilih pnye pilih tempat, so decide Chakri Alamanda je lar..

xda masa pn nk kuar dari Putrajaya nie.. ngan jalan jam nye lagik.. nk2 petang smlm hujan kan..

so, aku booking meja dlu kat Chakri.. memula ktorang ber3 je lar.. sbb nye si anis nie ngengada nk tgu cukup korum baru nk join.. sekeh gak minah nie.. da kena paksa2 ngan ekin, baru dia nk ikut.. hahhaha...

ekin amek aku dalam kol 6 lebih.. smpai kat alamanda kol 7..

time smpai tue lar baru nk order sume kan.. so, ktorang nye mknan smpai lambat sikit.. jadinye waktu azan tue minum air n jamah kurma je dulu.. sib bek kat Chakri nie dia ada sediakan kurma utk tetiap meja.. :))

ktorang ber4, jadinye sorang plih satu menu.. makan share2..

so nie lar menu pilihan ktorang..

aku x ingt lar ape nama menu nie.. tapi dlm daun pandan tue ada ayam.. nie menu pilihan anis..

nk jugak tue bergambar ngan ayam dia.. hehhee..

nie green curry.. menu pilihan aku..

dlu kan da penah rasa yang nie.. so pilih yang nie jugak lar..

just amek isinye daging jer.. dlu rasa yang ayam.. tapi kurang kick lar daging dia.. ayam gak better..

tengok lar muka mereka ber2 yang tunggu masa je nk ngap lauk2 tue.. hehhe..

tapi x ngap2 lagik, sbb tgu lagik 2 lauk smpai..

kang ada yang lagik 2 lauk tue smpai, nasik da habis plak kan..

aku ngan ekin steady jerk..

walaupun perut da lapor.. hehe.. :)

nie pilihan ekin..

udang sweet sour.. not bad lar.. aku ratah isi dia jerk.. kuah dia x amek pn.. coz msm sgttt.. :)

maniey lum dpt nasik dia lagik.. sbb nasik dia special skit.. hahahha..

disebabkan nasik putih kat Chakri da habis, so dia dpt nasik ape tah.. aku xtau namanya..

tapi kalo tgk warna dia mmg lar menarik.. ble da rasa, herm.. rasa kunyit serbuk je lebih..

sib bek ktorang ber3 dpt nasik putih.. ble turn maniey, nasik da habis.. hhehehe.. cian dia..

so anis dgn bek atinye, bagi lar nsik putih dia skit kat maniey..

maniey pn bgi nasik kunyit dia kat anis skit.. aku panggil nasik kunyit jer.. sbb da mmg rasa mcm tue..

x dan pn nk tgu lauk maniey smpai.. so ktorang mkn je lar dlu..

maniey order kangkung belacan..

nasik memasing da tinggal skit baru lauk nie sampai.. so ratah2 gitu jerk..

kangkung belacan dia sedap lar.. yummyyyy gegile.. :)

sambil ktorang mkn, sambil berborak..

lama gile x lepak2 ngan diorang.. nama je duk 1 putrajaya.. nk jumpa skit pnye lar susah..

smpai ktorang abis mkn, popia yg ktorang order x smpai2 gak.. so ktorang suh org Chakri tue bungkus kan jer..

nak tgu siap tue pn sempat gosip n crite mcm2.. msuk crite bab kawin, gatal masing2 sume kuar..

paling gatal org yg nk kwin hujung taun nie.. ANIS.. hahhahaha...

da settle kat Chakri, jalan2 jap kat alamanda tue, pastu trus anta anis blik kajang..

then ekin anta aku blik umah, pas2 diorang blik umah ber2..

next dating ktorang plak 14/9 nnti..

sgtttt2 hepi dpt lepak2 ngan diorang smlm..


p/s : to ekin n maniey, len kali kalo lepak ber2 sila roger2 aku yerk.. hehhehe..

No comments: