September 30, 2009

Menara Taming Sari, Melaka

ok.. continue cite smlm..

pas da selesai solat kat Masjid Selat Melaka, ktorang 3 fmly bincang lak nk g mane..

duduk lar berkumpul dpn masjid tue pot pet pot pet.. hehhee..

last2 fmly aku n fmly aunty aku nk g Menara Taming Sari.. tapi fmly uncle aku nk g nek eye on Melaka.. btul ke ek tue nama nye?? ntah.. ye kot.. lebih kurang lar nama nye tue..

tapi disebabkan haluan masing2 berbeza.. so berpecah lar..

uncle aku gerak p belah sana.. ktorang 2 fmly lagik gerak g belah sini.. :)

rasa2 aku lar kan, nie lar 1st time ktorang 1 fmly g jalan2 kat Melaka tau..

slalunye kalo balik umah nenek, mmg x pegi jalan mane2 pn..

3 hari balik melaka, 3 hari tue lar duduk umah jerk..

gila pnye jakun bila dpt jalan2.. hihihi.. =p

smpai je kat tmpt MTS nie, kena lar beratur g beli tiket..

RM10 sorang jerk.. :)

so ktorang satu fmly ada 4 orang, tapi total kena bayar RM38 jerk..

sbb ibu aku da jadi WARGA EMASSSSS!!! jadi ada diskaun rm2 untuk ibu.. hehhehe..

time beli tiket nie kena tnjuk IC korang sume tau..

if bukan warganegara M'sia kalo x silap charge dia jadi RM20.. x sempat lar nk amek price list dia.. bateri hp aku da kong time tue.. :)

pas da beli tiket kena beratur lagik utk tunggu turn nek MTS nie.. panjang yer barisan nye..

bila da smpai barisan yang depan2 skit, kat sebelah tue ada kerusi..

so sementara nk tgu turn nek MTS tue, kena lar duduk dlu.. bila group yang duduk da nek MTS, org yang group berdiri plak duduk situ utk tunggu turn..

so xda lar penat sangat berdiri je kan..

kalo x silap aku 1 round tue boleh nek 48 org kot.. tak berapa sure sgt.. tapi lebih kurang mcm tue lar angka nye..

dlm nie x payah berjalan pn.. duduk je kat seat korang..

coz time dia bergerak naik ke atas tue, smbil dia berpusing2.. so mmg dpt tgk pemandangan semua kawasan.. bestttttt!!!

tapi biasa lar.. ktorang nie jenis x makan saman..

org tue baru wat announcement time MTS nie nk bergerak je ktorang da kecoh2 kat dlam tue..

saja wat havoc.. hahaha.. x kan nk diam semedang jerk.. bek xyh nek mcm tue.. hiks.. :d

MTS nie gerak ke atas kan berpusing2.. jadinye nampak lar eye on Malacca tue..

cik enal da nek eye on malacca x?? ktorang da nek MTS nie.. meh ktorang nk lambai2..

beria si saipul nk melambai sume.. padahal uncle aku x smpai pn lagik kat EON tue.. salah msuk jalan 1 hal, x tau jalan pn 1 hal gak..

hihihi..

dalam tue xda lar sunyi sepi pn.. diorang ada pasang lagu CT..

time ktorang nek lagu kurik kundi..

tapi sbb ktorang sume nie da kecoh sesangat.. kurik kundi tue pn da sipi2 je masuk kat tlinga.. hehhehe..

nasib lar sape2 yg nek skali ngan ktorang sume yer..

bila da smpai bhgn atas sekali tue, xda lar dia trus turun..

stil lagi berpusing2 kat atas tue.. ada kot dalm 4 or 5 round dia pusing statik kat atas tue dlu..

then baru dia pusing2 gerak turun bwh smula..

nk kuar dari tmpt MTS tue ada lar stall2 kecik jual cenderahati..

tue pak cik aku, ank dia si saipul n my adik yang bongsu duk posing pakai topi koboi...

uncle aku nie habis sume topi kat situ dia try.. siap topi nyonya pakai g kebun pn dia try..

sib bek org yg jaga stall tue sporting gile.. ngan dia skali gelak2 ngan gelagat2 ktorang sume..

aku sempat gak buat keychain nama sendiri..

leh letak kunci umah.. :)) hehhee..

No comments: