August 2, 2013

Buka Puasa 2013 @ Intekma Resort & Convention Centre SA

nie masa last week.. hari khamis.. mlm selasa tu akak aku wassap tnye nk join tak berbuka kat intekma.. so aku follow je lar.. last2 BIL aku blanja.. mekasih bebanyakkkkk ye.. moga murah rezeki.. =)

so khamis tu 515 cmtu aku da grk dari opis.. ceh konon ni siap wassap akak aku suh tinggalkan baju budak2 atas kerusi sume.. konon2 nnti aku amek dorang blh mandikan dorang n siap2kan dorang.. skali hampeh okehhhh.. jalan kemain jemmm!!! dari USJ lagik da tersenggok2.. lps tol ebor pun sama tersenggok2 gak.. da lar keter tu asal brek je tersenggok2.. aku da doa2 da mintak2 x mati tengah jalan..

smpai umah BIL aku da mandikan adik.. so aku siap2kan dia.. abg pnye turn plak mandi.. pastu siap2 sume gerak g Bukit Jelutong plak.. pick up akak aku kat petronas..

poyo boy!!! aku wassap gmbar ni dlm group ktorang adik bradik.. sume ckp dia poyo.. hahahhaa.. abg2.. ada je ko nk pose kan.. time ajak bergambar kemain payah.. ni dia yang suh aku amek gmbar dia..
masa ni otw nk g pick up akak aku.. adik tgk abg berspek bagai.. dia pun nngis2 nk jugak.. oooo..cannnot okeh.. awak tue da lar kasar.. patah spek abg awak tue kang.. so aku kasik dia layan gmbar ironman dia dlm phone aku.. dok lar ter man.. mannn.. hehehhe..

budak tak reti ckp lagik.. biasa lar kan.. dia panggil aku pun main eh.. eh.. je.. kekadang keluar lar ngah tue jugak..

lps amek akak aku pun mengadap jem jugak.. huhuhu.. time azan ktorang baru kat roundabout seksyen bape tah.. 

smpai kat intekma.. BIL aku trunkan ktorang kat dpn ni.. dia g carik parking dlu..

adik oiiii.. wat ape pandang bwh tu??? abg pun tah ke mana dia pandang tah..
adik tu bukan ape.. mintak dilepaskan pegangan tangan dia.. tu dia nk melembikkan badan.. budak ni kalo da lepas.. nk tangkap balik mmg payah.. huhuhu.. tak padan ngan kecik.. mcm kan da besar je nk jalan sendiri..

masa otw nk ke dwn makan tue pun kena naik tangga.. amboiiii, dia punya melangkah mcmkan budak besar.. tak menyempt nk letak kaki sebelah, sebelah lagik da sibuk nk pijak tangga lain.. sabar je lar tau.. sib bek kiri kanan tangan dia aku ngan akak aku pegang.. kemain seronok dia panjat tangga..

ye.. sila duduk dendiam dlm baby chair.. hihii.. kim salam lar dia nk duk diam ye.. sekejap je.. pastu dia da sibuk nk berdiri.. so aku suh akak aku amek dlu ape2 dessert utk bagi dia leka duk dlm tu.. 

so akak aku amek tembikai.. pandai okeh dia.. aku bagi tembikai kecik dia geleng kepala tak nak.. aku bagi tembikai yang sedang2 pun xnk gak.. tunjuk yang besar godang pnye tembikai, laju dia angguk kepala nak.. nak.. ewahhhhhh..

aku try kuey tiaw goreng, kuah kari kepala ikan, masak lemak ikan masin, smbal sotong n paru goreng.. kari ngan lemak ikan masin tu best... 

abg settle makan nasi trus carik geng men atas stage tu.. hahahhaa.. habis jahanam decoration belah situ dorang kerjakan.. korang tengok lar siap dia jadikan tudung saji tu topi dia.. hahhahaa..

owh, ni buka pose ofismate BIL aku.. tu yang abg jmpe geng2 dia laju je lar dia main sama2..

ajak dorang turun bawah.. sekejap je turun nya.. pastu naik balik main smula.. hehehhe.. budak2.. main je lar kan.. tu pun sib bek dia nk makan dlu baru dia main..

2nd round.. pun aku makan yang sama.. just tmbah keropok tu je.. malas nk makan nasi.. ada nasi putih ngan nasi beriani.. tapi aku amek kuey tiaw gak.. sbb not bad lar kuey tiaw dia..

owh.. aku frust sbb xdpt nk refill air nescafe dia.. smpt rasa 1 cawan je.. pastu masa aku g amek kuey tiaw 1st round tu nk g tmbah air da takde tong air nescafenya.. ingtkn kot lar jap2 lagik smpai tong air nye.. pun still xda smpai ke balik..

pilihan air sejuk dia pada aku xbest kot.. hahhahaha.. sbb dia bagi air winter melon ngan air madu tiga which is laici + biji selasih + ape tah lagik 1.. aku tak ingt..

baik buat air sirap ngan oren.. lagik bestttttt!! nama xgempat pun xpe lar.. ni pada aku lar ye.. orang lain aku tak tau lar plak..

kambing... pun tak best.. sbb b.pepper sos da abis.. tinggal mushroom sos je.. 

=p

No comments: