January 31, 2012

Bateri Oh Bateri!

smlm adalah my bad day.. idak lar bad sgt.. tapi bad lar jugak.. #ehcmnetue hahahaha..

petang smlam aku balik umah jap.. coz ada benda mau kasik settle.. nie da mintak izin dari boss yerk.. sib bek mmg isi borang keluar pejabat smpai kol 5.00 ptg.. so da settle hal kat umah, tengok2 minyak keter tinggal sipi2 je lagik.. so aku decide p isi kat shell P8 sana.. mana lagik kan aku nk isi.. mmg aku tuju situ pun.. dari umah elok je keter leh start sume..

smpai lar aku da settle isi minyak, tetba nk start dia bnyi errrkkk errrkkkk errrrkkkk pastu mampus tak hidup terus.. dekat 10x gak aku try, xmau gak dia hidup.. last2 budak shell tue tolong tolak keter ke tepi.. aku park kat tmpt parking yang kosong.. tima kasih ye abg shell!!

pastu aku ape lagik.. carik lar bantuan hayat aku kan.. laju je aku sms member aku.. 'keter xleh start.. org kat shell P8.. leh dtg x??' nak mintak tolong kena ckp baik2.. huhuhu.. 5min gitu tak gak reply.. haruslah hati aku menjadi panas kan.. terus lar aku call.. pung pang pung pang thru tepon, dia suh aku p carik jumper dlm shell tue.. 

jumper tue nk wat ape?? **almaklum lar, aku kan tau bwk keter jer.. mana lar aku tau menatang tue sume kan**

da beli jumper tue, nnti pasang kat tlinga kanan satu pasang kat tlinga kiri satu.. pastu hujung bhgn lagik satu tue pasang kat bateri kereta..

jgn nk wat lawak lar.. x kelakar pun! **hangin lar aku jadinya.. da lar stress ngan keter.. lagik nk melawak mcm gitukan.. ngan aku ngah lampu merahnya.. mmg silap timing lar nk melawak ngan aku**

eh.. hah ko nak marah aku yer.. dari minggu lepas kejer ko nk marahhhhhhhh jer.. orang ckp gitu xmau bagi dia stress.. dia pulak nk marah orang lebih2 yerk.. bla bla bla bla..

sila lar tadah telinga dengar ceramah diwaktu petang time keter tak leh start!! tapi sbb mmg salah diri sendiri, makanya dengar mmg dengan rela hati.. huhuhuhu.. 

15mins cm gitu dorang smpai.. then bermula lar sesi jumper menjumper nie.. sib bek 2x try da boleh hidup kancil tue.. bangla ke nepal yang tengah dok potong pokok bunga kat tepi shell tue, masa ktorang nk try jumper tue, dia siap ckap 'ini kereta auto kan?? auto kalo jumper pun tarak boleh hidup..' mmber aku pun jwb je lar smula.. 'iye ker?? xpe.. kasik try dlu..' pandai je ko kata tak leh hidup yerk?? elok je hidup keter tue..

da boleh start tue ape lagik.. misi menukar bateri lar yerk.. terus lar ktorang gerak p dengkil sana.. sblm nie guna yang dry cell punya.. tapi atas advice apek kedai n mmber aku tue, dorang suh amek yang biasa pnye.. means yang kena top up air baterinya.. coz yang tue sng nk monitor.. kalo dry cell payah nk tau elok lagik ke idak.. tue kata dorang lar kan.. aku iyer kan aje lar..

pagi nie molek da lar kancil tue.. sekali start da hidup.. xda lar nk bnyi erkkk erkkk baru hidup.. ehhehehe.. minggu nie kita mandi ye SAA.. cian dia berlomak da rupa.. asal nk g mandi je hujan.. asal nk g mandi je hujan.. minggu nie tak kira hujan ke idok, mmg kena mandi jugak..

owh, lupa.. otw balik dari dengkil tue pun dapat ceramah dan nasihat free jugak.. hihihii.. anw, thanx babes atas bantuan korang..

=p

No comments: